Puhkuste aeg on läbi ning 2017. aasta on juba täies hoos. Kas sina annad parima, et optimeerida enda ettevõtte sotsiaalmeedia turunduse strateegiat? Viimase kuu jooksul on Facebook tulnud välja mitmete uute funktsioonidega, millest mõnega peaksid kindlasti kursis olema.

Selles postituses toome välja kuus tähelepanekut, mida soovitame sul enda ettevõtte sotsiaalmeedia turunduse tegevuskavas ka rakendada.

#1 – tähelepanekud postituste tegemiseks

Ikka veel ei ole leiutatud seda õiget valemit, mis arvutaks välja parima ja igas olukorras töötava sotsiaalmeedia turunduse strateegia. Küll aga aitab meid viimaste uuringute jälgimine, mis toovad esile teatud trendid ja käitumismustrid.

Näiteks BuzzSumo ülevaade, mis põhineb 2016. aasta 800 miljonil Facebooki postitusel, toob välja mõned nipid, mida peaks postituste tegemisel jälgima:

  • Tee lühidalt – postitused, mis koosnevad vähem kui 50 tähemärgist saavad rohkem engagementi. Rohkemate tähemärkidega postituste engagement langeb märgatavalt;
  • Ära postita tipptunnil – postitused, mis laetakse üle tipptunni välisel ajal, saavad keskmisest rohkem tähelepanu. Põhjus on lihtne: konkurets kasutajate news feedil on väiksem;
  • Postita videoid – videopostitused (ja Facebooki live) saavad rohkem jagamisi kui üheski teises formaadis postitused;
  • Esita küsimusi – küsimused saavad rohkem like kui ükski teine postitus.

 

#2 – optimeeri enda lehe kaanefoto nii desktopi-kui mobiilivaatele

Facebook näitab kaanefotot arvutiekraanil suuruses 828 x 315 pikslit ning mobiilis 640 x 360 pikslit. See tähendab seda, et kaanefoto paistab välja erinev olenevalt sellest, kas sa vaatad lehekülge arvutiekraanilt või nutitelefonist. Kui sinu ettevõtte lehe kaanefotol on tekst või logo, mida sa soovid näidata tervikuna, siis võta neid mõõte arvesse. Kaanefotot tehes jäta mõlemasse äärde 134-piksline varu ning paiguta tekst pildi keskpaika ehk ülejäänud 560 piksli sisse.

 

#3 – pane endale meeldetuletused

Facebooki postituste puhul on soovituslik koostada postituste plaan ning panna need scheduled peale ehk ootele. See on mugav ning garanteerib, et kõik oluline saaks postitatud ja ei ununeks ära. Kui sulle aga meeldib teha postitusi jooksvalt, siis soovitame sul kasutada uut funktsiooni reminders, mis aitab sul olulisi tähtpäevi meeles pidada.

Meeldetuletused teavitavad sind tulevastest pühadest ja soovi korral ka sinu enda poolt märgitud tähtpäevadest. Meeldetuletuste loomiseks mine enda ettevõtte lehele, vali page settings ning seejärel vasakult menüüribalt reminders.

 

#4 – asenda profiilipilt videoga

Kõik tavakasutajad ja nüüdseks ka osad ettevõtte lehed saavad profiilipildi asemele laadida profiilivideo. Video pikkus võib olla seitse sekundit ning see liigub järjepidevalt.

Hetkel on profiilivideot võimalik lisada vaid iPhone või Androidiga. Kuna video lisamine on nendes keskkondades veidi erinev, toome välja õpetused:

Profiilivideo lisamine iPhone’iga:

  1. Mine läbi Facebooki rakenduse enda profiilile ja kliki profiilipildile;
  2. Vali “Take a New Profile video”, et telefonikaameraga video salvestada või “Select Profile Video”, et valida video, mis on juba sinu telefonis olemas.
  3. Salvesta uus video või vali eksisteeriv video;
  4. Vajuta “Use”.

Profiilivideo lisamine Androidiga:

  1. Mine läbi Facebooki rakenduse enda profiilile ja kliki profiilipildile;
  2. Vali “Take a New Profile video”, et telefonikaameraga video salvestada või “Select Profile Video”, et valida video, mis on juba sinu telefonis olemas;
  3. Vajuta “Next”, seejärel vali ekraani allosast pisivaade, mis hakkab sinu profiilivideo esikaader olema;
  4. Vajuta “use”.

 

#5 – lisa videoreklaamidele automaatsed tiitrid

Facebooki mobiilikasutajad eelistavad, et nad saavad ise otsustada, kas videopostitusi saadab heli või mitte. Facebooki enda uuring näitab, et kui mobiilsed videoreklaamid teevad valju häält, reageerivad 80% inimestest negatiivselt nii reklaami autori kui ka sotsiaalmeedia platvormi suhtes.

Videoreklaame luues võta arvesse, et sisu oleks arusaadav ka siis, kui video heli ei ole kuulda. Kui see aga ei ole võimalik, siis Facebook laseb juba mõnda sul ise tiitreid lisada.

Ühe 2017. aasta uuendusena lisab Facebook videoreklaamidele ise automaatseid tiitreid. Hetkel saab seda võimalust kasutada vaid Power Editor vahendusel. Kui sa laed videoreklaami Power Editori, siis Facebook lisab automaatsed tiitrid pärast video ära laadimist (nende ilmumine võib võtta mõned minutid aega).

Videotiitrite seadistamine:

  1. Kui videoreklaami üles laadimine on lõppenud, vali “Select”;
  2. “Video Captions” all on rippmenüü nimega “Generate Automatically”;
  3. Kui sa valid “Generate Automatically”, avaneb sulle kaks võimalust: vaata tiitrid üle enne, kui need lisatakse videole või lase Facebookil need ise üle kontorollida ning automaatselt lisada. Meie soovitame kindluse mõttes need ise üle vaadata juhuks, kui Facebooki helituvastaja ei ole sinu video sõnumiga sünkroonis;

 

#6 – tee Facebook live video otse arvutist

Facebook on oma live funktsiooni vahepeal tublisti arendanud ning uued võimalused annavad brändidele live-ülekannete suhtes rohkem võimu ja paindlikkust.

Nendeks uuendusteks on:

  • Otseülekande tegemine brauserist – kui varem oli Facebook live võimalik teha vaid mobiiliäpiga, siis nüüdsest on see võimalik ka otse arvuti brauserist. Selleks on sul vaja vaid veebikaamerat. Otseülekande tegemiseks vali postitust tehes “Start A Live Video”.  
  • Live contributors võimalus ettevõtete lehtedele – uus funktsioon “Live Contributor” annab lehe adminnidele võimaluse otseülekannetesse kaasata ka teisi inimesi – selleks tuleb lihtsalt vastavad õigused anda. Varem said vaid lehe adminnid teha otseülekannet. Partneri lisamiseks mine “Settings”, seejärel “Page Roles” ja viimaks “Assign a New Page Role”.
  • Täiendatud video statistika – profiilid, millel on vähemalt 5000 jälgijat, saavad edaspidi otseülekannete kohta täiendavat statistikat (vaadatud minutite arv, vaatajate arv, engagementi summa);

 

Facebook on pidevas arengus. Need kuus uut funktsiooni on pikas uuendustejadas lihtsalt ühed värskeimad. Hoia silma peal viimastel uuendustel ning kasuta neid enda ettevõtte hüvanguks ära!

Milline neist uuendustest sulle kõige rohkem huvi pakub?