Soovid oma ettevõttega sotsiaalmeedias rohkem silma paista? Facebooki reklaamivõimaluste kasutamine tundub küll vajalik, kuid veidike igav? Sotsiaalmeediaturundus ei ole ainult Facebooki ja Instagrami konto loomine. Sotsiaalmeedias turundamine võib olla põnev, mitmetahuline ja lõbus ka potentsiaalse kliendi jaoks. Kaasa oma reklaamtegevusse inimesed, kes on juba sotsiaalmeedias populaarsed ning kellel on tekkinud enda usaldusväärne jälgijaskond – Eestis on need enamasti blogijad ning suure jälgijatenumbriga Instagrami kasutajad.

Järgnev artikkel on suunatud pigem väiksematele ettevõtetele, kes soovivad turunduskulud võimalikult madalad hoida, kuid kes soovivad enda brändi tuntust ja müüki. Kui sa oled seotud suure ettevõtte ja selle turundamisega, siis soovitame artikli ikkagi läbi lugeda – ka sina saad siit häid mõtteid.

Siinjuures soovime anda ühe soovituse keskmise või suurema ettevõtte turundusega tegelejatele – käitu turunduses aeg-ajalt nagu väikeettevõte. Meil on kogemust Eesti suurimate, kui ka väiksemate ettevõtetega ning peame tõdema, et väiksed ettevõtted suudavad sotsiaalmeedias teha huvitavamat sisu kui suurettevõtted. Kuna väikeettevõtte ressursid on piiratud ning sisu ei saa alati rahaga toetada, siis on oluline, et sisu oleks niivõrd kaasahaarav, et see hakkab iseenesest ehk orgaaniliselt levima. Just see on põhjus, miks soovitame ka sinul, keskmise või suure ettevõtte turundusega tegeleval inimesel, see artikkel läbi lugeda ning mõelda, kuidas saaksid sina tulevikus populaarsete sotsiaalmeedia kasutajatega koostööd teha.

Nüüd aga viie põhjuseni, miks kasutada populaarseid sotsiaalmeedia kasutajaid ning kuidas nad saavad kasvatada sinu ettevõtte tuntust ning suurendada müüki.

 

 #1 – Otsingumootoris leitavuse parandamine

Viimaste aastatega on digitaalne turundus märkimisväärselt muutunud. Ainuüksi kodulehekülje märksõnade optimiseerimisest ei piisa selleks, et olla Google otsingus esimeste seas. Üha enam mängib leitavusel rolli see, kui paljud populaarsed leheküljed on viitanud sinu ettevõttele. Google armastab kvaliteetset sisu ning tõstab otsingumootoris ettepoole just need lehed, millel on palju külastajaid ja hea sisu.

Kui populaarne blogija kirjutab postituses sinu ettevõtte tootest või teenusest ning viitab koduleheküljele, toob see sinu koduleheküljele uut liiklust ning tõstab otsingumootoris leitavust. Miks? Sest Google näeb, et populaarne ja juba kvaliteetset sisu tootev lehekülg viitab sinu koduleheküljele – järelikult on tegemist lehega, mis on samuti väärtuslik.

 

#2 – Läbi koostööpartneri jõuad soovitud sihtgrupini

 

Sinu ettevõte püüab kindlat sihtgruppi

Enamus blogijatel või populaarsetel Instagrami kasutajatel on oma kindel nišš – trenn ja tervislik toitumine, ilu ja mood, lapsed, reisimine jne. Parima tulemuse saavutamiseks vali enda ettevõtte koostööpartneriks blogi või sotsiaalmeediakonto, kelle jälgijaskond võiks sarnaneda sinu ettevõtte kliendibaasiga. Sellega tagad, et investeeritud aeg ja energia saavad tasutud.

Näide: kui sinu toode on kõrge proteiinisisaldusega kohupiimatopsike, mis on mõeldud just trenni tegevale ja tervislikult toituvale inimesele, siis soovitame koostööd teha blogijate ja Instagrami kasutajatega, kelle sisu on keskendunud tervisele. Nende jälgijaskonda kuuluvad inimesed, kes on huvitatud igapäevasest trennimotivatsioonist ja headest toidusoovitustest.

 

Sinu tootel või teenusel puudub kindel sihtgrupp

Juhul, kui sinu toode või teenus sobib mitmesse valdkonda, soovitame katsetada erinevat lähenemist ja testida, millistes blogides läheb sinu produkt kõige paremini peale ning edaspidi jätkata just seda tüüpi partneritega.

Näide: kui sinu toode on lihtsalt kohupiimatops, aga sa tead, et lisaks trenniinimestele võib see meeldida ka väikese lapsega emale, kontoritöötajale ja reisisõbrale, siis soovitame läbi viia testi. Leia vähemalt kolmest erinevast kategooriast populaarne blogi ja Instagrami kasutaja, kellega soovid koostööd teha. Iga partneri puhul lähene tema lugejaskonnale läbi erinevate teemade. Pereblogi puhul too välja faktid, kuidas kohupiim annab lapsele vajalikke toitaineid ning sellega kaasnev mugavus annab emale aega tegeleda teiste vajalike asjadega. Trenniblogis tutvusta lugejaskonnale aga seda, milline on kohupiima toiteväärtus, kui palju see annab proteiini ning millal peaks seda tarbima.

 

Sa soovid tootele leida uusi tarbijaid teistest sihtgruppidest

Blogide ja populaarsete Instagrami kasutajatega koostöö tegemine aitab sinu toodet või teenust nähtavaks teha ka täiesti uutele sihtgruppidele. Kui sa soovid oma produkti tutvustada inimestele, kellele sa varem ei ole reklaami suunanud, aga kes võiksid samuti sellest huvitatud olla, siis vali välja partner, kelle lugejaskonda võiks sinu toode huvitada.

Näide: kui sinu toode on kõrge proteiinisisaldusega kohupiimatopsike, mida oled varem reklaaminud vaid trenni inimestele, siis leia endale uus sihtgrupp, kes võiks samuti tootest huvitatud olla, aga lähene teise nurga alt. Leia partneriks näiteks kolm ilublogijat, kelle peamine lugejaskond on üldiselt naised vanuses 15-45. Selgita naistele, kuidas piisavas koguses proteiini tarbimine on vajalik ka siis, kui ei tegeleta aktiivse treeninguga ning kuidas proteiin aitab kaalu langetada.

 

Boost Yourself (@boostyself) teeb meisterlikult koostööd Eesti populaarsete  Instagrami kasutajate ja blogijatega. Embassadorid kajastavad Boosti pidevalt enda sotsiaalmeedia kanalites.

 

#3 – Mängudega tekitad seose ettevõtte ja potentsiaalse kliendi vahel

Kuigi enamus sinu valitud koostööpartneri lugejatest näevad sinu toote või teenusega seotud postitust, siis infoga üleküllastunud maailmas on üsna tõenäoline, et see info kaob nende peast kiirelt. Paljud sinu väljavalitud koostööpartneri lugejatest ei ole sinu (uuest) tootest varem kuulnud ning seetõttu ei pruugi postitus neid kuidagi kõnetada. Teadmatus tekitab umbusaldust ning seetõttu ei pruugi tänu ühele postitusele ka müük kasvada. Selleks on soovituslik tekitada seos potentsiaalse kliendi ja sinu ettevõtte toote või teenuse vahel. Kõige lihtsam ja tõhusam viis on korraldada võistlusi või mänge, mis nõuavad auhinna võitmiseks mingil moel osavõttu. 

Blogijate või populaarsete Instagrami kasutajatega koostööd tegema hakates ole valmis ära andma tasuta toodet – mida rohkem, seda parem. Toote jagamise mängud ehk giveawayd on hea moodus, kuidas panna umbusklikud lugejad tegutsema. Kui toodet või teenust tutvustav postitus neile ei mõjunud, et võtta vastu ostuotsus, siis giveaway-ga annab võimaluse tekitada seos toote ja lugeja vahel. Mida kauem inimene sinu brändiga seotud tegevuse juures aega veedab, seda suurem on tõenäosus, et see jääb talle meelde. Mängu korraldades lisa juurde nõue, et osalemiseks tuleb olla sinu ettevõtte Facebooki (või mõne teise sotsiaalmeediakanali) fänn – tänu sellele kasvatad enda ettevõtte jälgijaskonda.

A. Le Coqi karastusjoogi bränd Kanes (@kaneseesti) koostöö noorte seas populaarse poistebändi Beyond Beyondiga. Poisid võtsid nädalaks Kanes’i Instagrami ja Snapchati konto üle ning kajastasid bändi argipäeva. Lisaks loositi välja pileteid bändi kontserditele.  Kontode üle võtmisega kogus Kanes juurde tuhandeid fänne, kes jõudsid Kanes’i kanalitesse läbi Beyond Beyond (@beyondbeyondmusic) sotsiaalmeedia kanalite.

#4 – Ostuotsuse mõjutamine allahindluskoodidega

Kuigi sinu väljavalitud koostööpartner võib teha väga hea postituse, siis teatud hulk lugejaid on endiselt kõhklevad, kas sooritada ost või mitte. Selleks soovitame anda lugejatele ostu tegemiseks konkreetne põhjus – seda näiteks allahindluskoodiga, mis kestab vaid teatud ajaperioodi.

Lisaks annab allahindluskoodi jagamine võimaluse mõõta, millisest kanalist tuleb kõige rohkem ostu sooritajaid. Näiteks kolme partneriga koostööd tehes anna igale partnerile erinev kood, mida nad oma lugejate vahel jagavad – sina saad hiljem e-poe statistikast vaadata, millise blogi või Instagrami kontoga koostöö tegemine on sinu ettevõtte jaoks kõige tulusam.

Allahindluskoodiga on sul võimalik enda ettevõtte sotsiaalmeediakontodele jälgijaid juude koguda. Teavita koostööpartneri blogis või Instagramis, et kõik sinu ettevõtte uued jälgijad saavad allahindluskoodi. Sellega kasvatad lisaks fännibaasile ka ostude arvu. Lisaks on sul võimalus tekitada oma kontol rutiin, millest sinu jälgijad hakkavad osa võtma. Anna oma fännidele teada, et iga nädal etteteadmata päeval annab sinu ettevõtte oma fännidele sooduskoodi. Sellise teguviisiga paned oma jälgijad iga päev sinu ettevõtte sotsiaalmeediakanaleid üle vaatama ning ühtlasi on sul võimalus edasi anda ka muud toote või teenusega seotud infot.

 

#5 – Usaldusväärsuse kasvatamine

Kui üldiselt on blogija või populaarse Instagrami kasutajaga koostöö peamised eesmärgid toote või teenuse tutvustamine, ettevõtte jälgijate arvu kasvatamine ja müügi suurendamine, siis tihti unustatakse ära veel üks väga oluline tegur – usaldusväärsus. Paljud ostud jäävad sooritama just seetõttu, et ettevõte ei tundu potentsiaalse kliendi jaoks piisavalt usaldusväärne.

Kaasates koostööpartnereid, räägi oma ettevõtte visioonist ja sellest, millist väärtust sinu ettevõte ja toode/teenus pakuvad nii inimesele kui ka ühiskonnale. Tänapäeval hinnatakse üha rohkem seda, et ettevõtte tegevusega ei kaasneks keskkonnareostust või nõrgemate ära kasutamist. Kui sinu ettevõte toetab konkreetset ühingut või inimgruppi, siis anna sellest uhkusega teada. 

Vii aeg-ajalt läbi kampaaniaid, kus teatud protsent ostusummast läheb sinu ettevõtte visiooniga kokkusobivale organisatsioonile või mõne ühiskondlikult kasuliku projekti arendamisele. Kui eelarve lubab, siis ära piirdu vaid kampaaniaga, vaid tee seda püsivalt.  Eelnevalt mainitud tegevustega kasvatad enda sihtgrupi seas usaldusväärsust, poed nende südamesse ning aitad kõhkleval kliendil ostuotsuse sooritada.

Kane’s eesmärk on edasi anda surfilikku elustiili. Suvel kaasati mitmed tundud inimesed ja surfiõpetajad projekti, mille eesmärk oli staarid purjelauaga sõitma õpetada. Kane’s kajastas enda sotsiaalmeedia kontodel kogu protsessi ning sama tegid kõik projektis osalejad enda kanalites.

 

KOKKUVÕTE

#1 – tee koostööd tuntud blogijatega, et tõsta enda ettevõtte nähtavust Google otsingumootoris;

#2 – vastavalt eesmärgile tee koostööd nende blogijate või Instagrami kasutajatega, kelle lugejaskond ühtib sinu ettevõtte sihtgrupiga;

#3 – tekita seos sinu toote või teenuse ja inimese vahel läbi mängude ja võistluste;

#4 – jaga allahindluskoode;

#5 – anna edasi väärtusi, mis kasvatavad potentsiaalsete klientide usaldusväärsust sinu ettevõtte suhtes.

Need viis meetodit aitavad sul tuua uut väljundit enda ettevõtte sotsiaalmeedia turundusse. Alusta sellest, et sa sead eesmärgid. Kas sa soovid tutvustada uut toodet? Tõsta brändi tuntust ja anda edasi selle väärtusi? Jõuda uute sihtgruppideni? Kasvatada enda ettevõtte sotsiaalmeedia kontode jälgijate arvu? Suurendada e-poe müüki?

Seejärel liigu edasi punktini #2 ehk leia endale sobivad koostööpartnerid. Postituste sisu loomisel vaata taas üle enda eesmärgid. Soovitame nii blogi, kui ka Instagrami postitused hoida võimalikult lühikesed, seega on väga oluline, et sa teed endale selgeks, millised on sinu üks või kaks eesmärki.

Jaga enda mõtteid ja edulugusid, kuidas teha parimal viisil koostööd populaarsete blogijate ja Instagrami kasutajatega.